تمام میوه‌هایی که با یبوست مبارزه می‌کنند

پیرامون آشپزی و تغذیه سالم مقاله ای برای شما انتخاب کرده ایم با عنوان “تمام میوه‌هایی که با یبوست مبارزه می‌کنند” که پیشتر بدان میپردازیم.

رفع یبوست با میوه ها


یبوست می‌تواند با سایر بیماری‌های گوارشی مانند سرطان روده بزرگ، دیورتیکولیت و هموروئید همراه باشد.

علل اصلی ابتلا به این عارضه عبارتند از استرس زیاد، شیوه زندگی کم تحرک، رژیم‌های غذایی کم فیبر، دیابت، و بارداری. یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای مبارزه با یبوست، مصرف فراوان نوع خاصی از میوه‌ها است. میوه‌ها حاوی مواد مغذی مختلفی هستند که سیستم گوارش را تسریع می‌کنند و مقادیر زیادی فیبر نامحلول به بدن می‌رسانند:

گلابی: گلابی به دلیل محتوای زیاد آب و فیبر، تنظیم کننده حرکات روده است. گلابی خواص ضد اکسیدکننده دارد، سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد و مانع از افزایش کلسترول می‌شود. ویتامین‌های سی، بی و ای را می‌توانید به همراه آهن، کلسیم و پتاسیم با مصرف این میوه به بدن برسانید.

نارنگی: سرشار از ویتامین سی و یک راه طبیعی برای مبارزه با یبوست است. نارنگی سرشار از فیبر بوده و به جلوگیری از مشکلات گوارشی، کلسترول بالا و مشکلات قلبی عروقی کمک می‌کند.

گلابی به دلیل محتوای زیاد آب و فیبر، تنظیم کننده حرکات روده است. گلابی خواص ضد اکسیدکننده دارد، سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد و مانع از افزایش کلسترول می‌شود

انگور: یک ملین طبیعی و کمک کننده به بهبود سیستم قلب و عروق است. مصرف انگور باعث کاهش کلسترول بد می‌شود. انگور همچنین حاوی اسیدهایی است که برای عملکرد مناسب بدن ضروری به نظر می‌رسند. انگور بدون کالری است و به بهبود وضعیت شریان‌ها نیز کمک می‌کند.

پرتقال: برای جلوگیری از انباشت مواد زائد در روده بزرگ و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی مفید است. پرتقال سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین سی است و منجر به بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود. پرتقال ضد درد و التیام دهنده است. این میوه حاوی اسیدسیتریک است و به هضم مواد غذایی و بهبود و عملکرد پانکراس و کبد کمک می‌کند.

پاپایا: برای کاهش یبوست مفید است و ۹۰ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد. پاپایا یک دیوروتیک عالی است و منبع غنی از ویتامین سی محسوب می‌شود. مصرف این میوه منجر به محافظت طبیعی از بدن و حذف اثرات منفی رادیکال‌های آزاد می‌شود.

سیب: این میوه را با پوست بخورید چون پوست آن حاوی فیبر و آنتی اکسیدان است. مصرف سیب به کاهش کلسترول کمک می‌کند و چون حاوی کورستین است، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را نیز کاهش می‌دهد.

خربزه: سرشار از پتاسیم، منیزیم، روی، کلسیم، آهن و فسفر است و مانع از احتباس مایعات در بدن می‌شود. مصرف خربزه عملکرد کلیه را نیز بهبود می‌بخشد و یک ملین طبیعی است.

کیوی: سرشار از فیبر است و به حرکات روده کمک می‌کند.
 


منبع: آوای سلامت

امیدواریم از خواندن مقاله “تمام میوه‌هایی که با یبوست مبارزه می‌کنند” استفاده لازم را برده باشید.

دسته‌بندی‌ها: آشپزی و تغذیه

دیدگاه خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما در هیچ‌جا منتشر نخواهد شد.