راهکارهایی برای کاهش مصرف چربی‌های اشباع‌شده

پیرامون آشپزی و تغذیه سالم مقاله ای برای شما انتخاب کرده ایم با عنوان “راهکارهایی برای کاهش مصرف چربی‌های اشباع‌شده” که پیشتر بدان میپردازیم.

از چربی‌های اشباع بکاهید


انسان به مصرف مقداری چربی در رژیم غذایی خود احتیاج دارد، اما از آنجا که زیاده‌روی در آن مضر دانسته شده، می‌توان میزان مصرف چربی اشباع را با روش‌هایی کاهش داد.

کاهش مصرف چربی بخش مهمی از هر نوع رژیم کاهش وزن است. چربی دو برابر پروتئین و کربوهیدرات‌ها کالری دارد.

چربی‌های اشباع شده در گوشت و محصولات لبنی وجود داشته که در بروز کلسترول بالا نقش دارند. کاهش چربی‌های اشباع به هنگام کاهش وزن می‌تواند به شما در کاهش کالری کمک کند.

کارشناسان تغذیه، مصرف شیر یا ماست را به جای مصرف خامه توصیه می‌کنند. همچنین بهتر است ماست یا شیر کم چرب یا فاقد چربی مصرف شود.

مصرف گوشت کم چرب توصیه می‌شود. اگر در زمان پخت غذا بر روی گوشت لایه سفید چربی دیدید، قبل از پخت آن را بردارید.

به جای کره و روغن‌های حیوانی از جایگزین‌های سالم‌تری نظیر روغن‌های گیاهی نظیر زیتون، کانولا و روغن به دست آمده از مغزیجات استفاده شود. در مورد مصرف روغن نارگیل و روغن پالم محتاط باشید چراکه این روغن‌ها در مقایسه با سایر روغن‌های گیاهی دارای چربی اشباع بیشتری هستند.

اگرچه کلسترول تخم مرغ به آن اندازه که تصور می‌شود خطرناک نیست، اما زرده تخم مرغ دارای چربی اشباع بوده و حدود ۶۰ کالری دارد. بهتر است نصف زرده تخم مرغ را با یک سفیده تخم مرغ دیگر جایگزین نمایید.

با این شیوه تدریجی، می‌توانید شاهد کاهش مصرف چربی‌های اشباع و در نتیجه کاهش وزن خود باشید.


منبع: مهر

امیدواریم از خواندن مقاله “راهکارهایی برای کاهش مصرف چربی‌های اشباع‌شده” استفاده لازم را برده باشید.

دسته‌بندی‌ها: آشپزی و تغذیه

دیدگاه خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما در هیچ‌جا منتشر نخواهد شد.