۴:۵۴:۱۹ - چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سبک زندگی و تغذیه سالم برای سلامت دستگاه گوارش
پیرامون سلامت و بهداشت مقاله ای برای شما انتخاب کرده ایم با عنوان “سبک زندگی و تغذیه سالم برای سلامت دستگاه گوارش” که پیشتر بدان میپردازیم. سبک زندگی شما و انتخاب مواد غذایی می تواند بر نحو هضم آنها تاثیر بگذارد. در این میان غفلت از سلامت دستگاه گوارش می تواند شما را دچار […]

پیرامون سلامت و بهداشت مقاله ای برای شما انتخاب کرده ایم با عنوان “سبک زندگی و تغذیه سالم برای سلامت دستگاه گوارش” که پیشتر بدان میپردازیم.


سبک زندگی شما و انتخاب مواد غذایی می تواند بر نحو هضم آنها تاثیر بگذارد. در این میان غفلت از سلامت دستگاه گوارش می تواند شما را دچار مشکلات هضم و جذب مواد مغذی کند.

 سبک زندگی شما و انتخاب مواد غذایی می تواند بر نحو هضم آنها تاثیر بگذارد. در این میان غفلت از سلامت دستگاه گوارش می تواند شما را دچار مشکلات هضم و جذب مواد مغذی کند.

سبک زندگی و تغذیه سالم برای سلامت دستگاه گوارش

سلامت دستگاه گوارش به بهبود کلی سلامت بدن نیز کمک می کند. در اینجا ۹ راهنمایی برای حفظ سلامت دستگاه گوارش توصیه شده است:

یک رژیم غذایی با فیبر بالا:

محققان دانشگاه هاروارد می گویند، مصرف یک رژیم غذایی با فیبر بالا و غنی از غلات کامل، سبزیجات، حبوبات، میوه ها می تواند سلامت دستگاه گوارش را بهبود دهد. این رژیم به حرکت مواد غذایی از طریق دستگاه گوارش کمک می کند و شما کمتر دچار یبوست می شوید.
ضمنا این رژیم به جلوگیری از بیماری های مختلف دستگاه گوارش از قبیل عوارض روده، بواسیر، سندرم روده تحریک پذیر و … به علاوه رسیدن به وزن سالم کمک می کند.
هر دو فیبر محلول و نامحلول برای سلامت دستگاه گوارش از راه های مختلف مفیدند. منابع خوب فیبر نامحلول عبارتند از سبوس گندم، سبزیجات و غلات سبوس دار. شما می توانید فیبرهای محلول در آب را از طریق سبوس جو، آجیل، دانه ها و حبوبات دریافت کنید.

پرهیز از غذاهای چرب:

این غذاها سرعت فعالیت دستگاه گوارش را کند کرده و فرد را مستعد ابتلا به یبوست می کنند.

انتخاب گوشت بدون چربی:

پروتئین بخش ضروری از یک رژیم غذایی سالم است اما کاهش چربی گوشت می تواند به هضم راحت تر پروتئین ها کمک کند. در انتخاب گوشت ها دقت کنید، گوشت های کم چرب و مرغ های بدون پوست را مصرف نمایید.

مصرف پروبیوتیک ها:

پروبیوتیک ها باکتری های سالم هستند که به طور طبیعی در دستگاه گوارش وجود دارند. پروبیوتیک ها در حفظ سلامت بدن در مبارزه با اثرات رژیم غذایی نامناسب، اثرات آنتی بیوتیک ها و استرس موثرند ضمن این که جذب مواد غذایی را افزایش می دهند،
به شکستن لاکتوز کمک می کنند و منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. پروبیوتیک ها منجر به کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر نیز می شوند. خوردن منابع پروبیوتیک ها مانند ماست کم چرب یاکفیر به صورت روزانه توصیه می شود.
مصرف خوراکی ها طبق برنامه: مصرف وعده های غذایی و میان وعده ها طبق یک برنامه منظم می تواند به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

نوشیدن آب کافی:

آب به حل چربی در دستگاه گوارش کمک می کند و برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است.

پرهیز از سیگار، الکل، کافئین:

این محصولات با عملکرد دستگاه گوارش تداخل دارند و منجر به زخم معده و سوزش سر دل می شوند.

ورزش:

تمرینات ورزشی منظم منجر به حرکت آسان تر مواد غذایی در دستگاه گوارش می شود و کاهش یبوست را به همراه دارد.

مدیریت استرس:

استرس و اضطراب بیش از حد می تواند منجر به اختلال در عملکرد دستگاه گوارش شود.


منبع : سایت سلامتی

امیدواریم از خواندن مقاله “سبک زندگی و تغذیه سالم برای سلامت دستگاه گوارش” استفاده لازم را برده باشید.

تبليغات
تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب