۵ گام غذایی برای افزایش سلامت مثانه!

پیرامون آشپزی و تغذیه سالم مقاله ای برای شما انتخاب کرده ایم با عنوان “۵ گام غذایی برای افزایش سلامت مثانه!” که پیشتر بدان میپردازیم.


مثانه مسئولیت دائمی تخلیه مواد سمی را به عهده دارد و به رغم نقش مهمی که در بدن دارد، با افزایش سن دچار تغییراتی می‌شود.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

مشکلات مثانه از جمله عفونت، بی‌اختیاری ادرار و بیش فعالی مثانه، سلامت شما را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال بهترین گزینه‌های غذایی برای افزایش سلامت این عضو بدن از این قرارند:

چای قاصدک: خواص دیورتیک قاصدک برای از بین بردن عفونت‌ها و التهاب مثانه، ثابت شده است. مصرف چای قاصدک مازاد مایعات بدن را دفع کرده و به دفع باکتری‌هایی که به سلامت مثانه آسیب می‌زنند، کمک می‌کند.

پتاسیم: نوشیدنی‌های غنی از پتاسیم می‌توانند اثرات محافظتی بر روی مثانه و کلیه داشته باشند. با مصرف این‌گونه نوشیدنی‌ها قبل از وعده‌های غذایی، فرایند هضم بهبود می‌یابد و حذف سموم سریع‌تر می‌شود.

خواص دیورتیک قاصدک برای از بین بردن عفونت‌ها و التهاب مثانه، ثابت شده است. مصرف چای قاصدک مازاد مایعات بدن را دفع کرده و به دفع باکتری‌هایی که به سلامت مثانه آسیب می‌زنند، کمک می‌کند

آب کرفس: این نوشیدنی یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مشکلات مثانه است. کرفس حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین ث، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و قادر به مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها است. آب کرفس یک دیورتیک و پاک کننده سموم است و هنگامی که آن را با معده خالی می‌نوشید، سبب تقویت دیواره‌های مثانه، کاهش التهاب و کاهش میزان رسوب کلسیم می‌شود.

آب: مصرف آب برای حفظ یک سیستم ادراری سالم و بدون عفونت ضروری است. این مایع حیاتی، برای خروج ادرار کافی و کنترل التهاب مؤثر است. و از بروز بیماری‌هایی مانند سیستیت یا عفونت مثانه پیشگیری می‌کند. با این حال از این نکته غافل نشوید که نوشیدن بیش از حد آب باعث افزایش کار مثانه شده و عملکرد آن را به خطر می‌اندازد.

هندوانه: مصرف هندوانه برای چند بار در هفته باعث پاکسازی مثانه از سموم ذخیره شده می‌گردد. محتوای بالای آب و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هندوانه منجر به دفع مایعات و ترکیبات اضافه می‌شود.


منبع: آوای سلامت

امیدواریم از خواندن مقاله “۵ گام غذایی برای افزایش سلامت مثانه!” استفاده لازم را برده باشید.

دسته‌بندی‌ها: آشپزی و تغذیه

دیدگاه خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما در هیچ‌جا منتشر نخواهد شد.