۲۰:۴۵:۲۷ - جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۴ اقدام خانگی ساده برای کاهش اندازه دور کمر
پیرامون آشپزی و تغذیه سالم مقاله ای برای شما انتخاب کرده ایم با عنوان “۴ اقدام خانگی ساده برای کاهش اندازه دور کمر” که پیشتر بدان میپردازیم.   به جای این که در حرکتی افراطی اقدام به پاکسازی کامل مواد غذایی مضر و کم ارزش از کابینت‌های آشپزخانه و یخچال کنید، می‌توانید تنقلات مضر و […]

پیرامون آشپزی و تغذیه سالم مقاله ای برای شما انتخاب کرده ایم با عنوان “۴ اقدام خانگی ساده برای کاهش اندازه دور کمر” که پیشتر بدان میپردازیم.

 

به جای این که در حرکتی افراطی اقدام به پاکسازی کامل مواد غذایی مضر و کم ارزش از کابینت‌های آشپزخانه و یخچال کنید، می‌توانید تنقلات مضر و خطرناک‌تر را در مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است و جلوی چشم قرار ندارند، نگهداری کنید.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

ما بر موارد مختلفی در زندگی روزانه خود کنترل داریم که از انتخاب وسیله نقلیه برای دسترسی به محل کار، یا مکانی که برای ورزش یا صرف ناهار انتخاب می‌کنیم را شامل می‌شوند. در شرایطی که ممکن است فکر کنید مأموریت شخصی شما برای کاهش وزن نیز کاملاً به انتخاب‌های خودتان بستگی دارد، اما حقیقت این است که عوامل خارجی بسیاری که خارج از کنترل شما هستند می‌توانند در این سفر شخصی تأثیرگذار باشند.

به گزارش “رودال ولنس”، عوامل خارجی اگر اثر بزرگ‌تری نداشته باشند، می‌توانند اثری برابر با عوامل کنترل شده در افزایش اندازه دور کمر شما داشته باشند. اگر همسر شما چاق باشد، احتمال این که شما نیز چاق شوید ۳۷ درصد افزایش می‌یابد، اگر برادر یا خواهر شما چاق باشد، این احتمال به ۴۰ درصد می‌رسد و اگر یکی از دوستان نزدیک شما چاق باشد، احتمال چاق شدن شما می‌تواند ۵۷ درصد افزایش یابد.

بر همین اساس، زیر کنترل گرفتن محیط غذایی شخصی می‌تواند شرایط را برای بهره‌مندی از وزنی سالم‌تر فراهم کند. خبر خوب این است که می‌توانید کنترل هر چیزی را در خانه به دست بگیرید و اقداماتی که در راستای ایجاد محیط غذایی خانگی سالم‌تر باید مدنظر قرار دهید چندان سخت و شدید نیستند. در ادامه با برخی از آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

کنار گذاشتن نوشابه‌های شیرین

برنامه‌ریزی مشخصی برای خوراکی‌های خود داشته باشید. چند ظرف را به سبزیجات، میوه‌ها، و تنقلات پروتئینی که هر روز صبح می‌توانید همراه خود ببرید، به جای این که انتخاب‌های بدتری در ادامه روز داشته باشید، اختصاص دهید

احتمالاً بارها با این توصیه مواجه شده‌اید، اما برای برخی افراد کنار گذاشتن خوراکی‌های شیرین در حرف آسان‌تر از عمل است. افراد بسیاری در سراسر جهان روزانه از نوشابه‌های گازدار استفاده می‌کنند، در شرایطی که می‌دانند هیچ چیز مفیدی در این نوشیدنی‌ها برای سلامت آن‌ها وجود ندارد. نوشیدنی‌های جایگزین بسیاری با میزان کالری کم یا بدون کالری وجود دارند که مصرف آن‌ها را می‌توان به جای نوشابه‌های گازدار مدنظر قرار داد.

دور از دسترس بودن مواد غذایی بد

به جای این که در حرکتی افراطی اقدام به پاکسازی کامل مواد غذایی مضر و کم ارزش از کابینت‌های آشپزخانه و یخچال کنید، می‌توانید تنقلات مضر و خطرناک‌تر را در مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است و جلوی چشم قرار ندارند، نگهداری کنید. آگاهی از این مسئله که تنقلات خوشمزه اما مضر همچنان وجود دارند ممکن است به این که روند گذار از خوراکی‌های مضر به خوراکی‌های سالم چندان محدودکننده نیست، کمک کند. همچنین، از این نکته آگاه خواهید بود که گزینه‌ای سالم‌تر همواره در دسترس شما قرار دارد.

جایگزینی مواد غذایی سفید با قهوه‌ای

در این زمینه تنها درباره برنج صحبت نمی‌کنیم. پاستاهای تهیه شده از غلات کامل، نان‌های گندم و برنج قهوه‌ای گزینه‌های سالم‌تر و با محتوای مواد مغذی بیشتر در مقایسه با همتایان سفیدرنگ خود که از آرد سفید تهیه شده‌اند، محسوب می‌شوند.

سرمایه‌گذاری وقت آزاد برای کسب موفقیت

برنامه‌ریزی مشخصی برای خوراکی‌های خود داشته باشید. چند ظرف را به سبزیجات، میوه‌ها، و تنقلات پروتئینی که هر روز صبح می‌توانید همراه خود ببرید، به جای این که انتخاب‌های بدتری در ادامه روز داشته باشید، اختصاص دهید. برای مرتب کردن خوراکی‌های مختلف زمان اختصاص دهید زیرا این کار بهانه‌ها برای توجیه انتخاب‌های غذایی بد را به حداقل می‌رساند.


منبع: عصر ایران

امیدواریم از خواندن مقاله “۴ اقدام خانگی ساده برای کاهش اندازه دور کمر” استفاده لازم را برده باشید.

تبليغات
تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب